فناوری

کیفیت ضعیف خمیر حرارتی به عنوان مقصر افزایش دمای GPU در اضافه کاری مشخص شد

کیفیت ضعیف خمیر حرارتی به عنوان مقصر افزایش دمای GPU در اضافه کاری مشخص شد

آزمایشگاه ایگور آزمایش عمیقی را روی پردازنده‌های گرافیکی مختلف و ترکیبات حرارتی آنها انجام داده است و به این نکته اشاره می‌کند که کیفیت ضعیف خمیر حرارتی است که منجر به دمای بالاتر بعد از آن می‌شود. یک دوره معین.

چندین پردازنده گرافیکی «با قیمت ممتاز» با خمیر حرارتی با کیفیت پایین استفاده می‌شوند که منجر به افزایش شدید دما پس از یک دوره زمانی معین می‌شود

در یک یافته جدید، تأیید شده است که دلیل واقعی دمای فوق‌العاده بالای پردازنده‌های گرافیکی امروزی به دلیل استفاده از خمیر حرارتی بی کیفیت توسط AIB است.

با تشکر از آزمایشگاه ایگور، مقصر مشکل رایجی که بسیاری از پردازنده های گرافیکی با آن مواجه بودند، بالاخره پیدا شد (و راه حلی هم برای آن وجود دارد). بسیاری از کاربران قبلاً گزارش داده اند که کارت RTX 40 آنها در دمای بیش از 80 درجه سانتیگراد با نقطه داغ با رسیدن به بیش از 100 درجه سانتیگراد. در حالی که در برخی موارد، تهویه و جریان هوای ضعیف کیس کامپیوتر در موارد دیگر مقصر است، مشکل پس از چند هفته یا چند ماه ادامه پیدا کرد.

این دقیقاً همان چیزی است که ایگور هنگام آزمایش کارت‌های گرافیکی جدید Manli Geforce RTX 4080 16 گیگابایتی Gallardo و Asus RTX 4080 TUF Gaming دریافت. او می گوید مهم نیست کارت از کدام AIB باشد، مشکل تقریباً جهانی است. او پس از پاره کردن برد، خمیر حرارتی را از نزدیک تجزیه و تحلیل کرد، زیرا کارت قبلاً بی عیب و نقص کار می کرد. نسخه Gallardo به طور شگفت‌آوری خیلی خوب است که خارج از جعبه واقعی باشد، اما با گذشت زمان، خمیر حرارتی رسانایی حرارتی خود را از دست می‌دهد تا جایی که باعث می‌شود GPU در نقطه داغ به بیش از 100 درجه سانتی‌گراد برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا